Звяртаем увагу!
З 2 студзеня 2023 года ў сувязі з уступленнем у сілу Закона Рэспублікі Беларусь ад 28.06.2022 № 176-З "Аб змяненні Закона Рэспублікі Беларусь "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб" змяняецца парадак падачы электронных зваротаў.
Электронныя звароты будуць падавацца праз адзіную (інтэграваную) рэспубліканскую інфармацыйную сістэму ўліку і апрацоўкі зваротаў грамадзян і юрыдычных асоб (http://обращения.бел). Доступ да сістэмы ўліку і апрацоўкі зваротаў для заяўнікаў здзяйсняецца бясплатна.
Інфармацыя аб парадку падачы электронных зваротаў
У адпаведнасці з Законам Рэспублікі Беларусь ад 18 ліпеня 2011 г. № 300-З «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб» электронныя звароты падаюцца ў дзяржаўныя органы і іншыя дзяржаўныя арганізацыі праз дзяржаўную адзіную (інтэграваную) рэспубліканскую інфармацыйную сістэму ўліку і апрацоўкі зваротаў грамадзян і юрыдычных асоб асоб (далей — Сістэма).
Доступ да Сістэмы для заяўнікаў бясплатны і ажыццяўляецца праз сайт (http://звароты.бел), на якім неабходна прайсці рэгістрацыю, пасля чаго Сістэма фармуе асабісты электронны кабінет заяўніка.
Праз свой асабісты кабінет заяўнік можа накіраваць звароты ў неабходны для яго дзяржаўны орган або дзяржаўную арганізацыю, а па выніках разгляду звароту адказы на іх будуць накіроўвацца заяўніку ў асабісты кабінет.
Перавага накіравання электронных зваротаў з дапамогай Сістэмы — павышэнне зручнасці заяўнікаў пры падачы электронных зваротаў і атрыманні адказаў на іх.
Заявителю предоставляется единый интерфейс для оформления электронного обращения и его подачи в любую организацию, подключенную к Системе, в связи с этим отсутствует необходимость заполнения специальной формы на каждом интернет-сайте государственного органа или иной государственной организации.
Система также позволяет заявителю отслеживать, на какой стадии рассмотрения находится электронное обращение, просматривать перечень поданных обращений, статус их рассмотрения, а также отзывать их.